Moda Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Hüseyin Öztürk “Hazır giyim, Cazibe Merkezleri için kilit sektördür”

Hüseyin Öztürk

Başkan'ın Mesajı

Sevgili dostlarım,

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) olarak, hazır giyim sektörünün düşük yatırım maliyeti ve buna karşın sağladığı yoğun istihdamla Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri için kilit sektör olduğunu her fırsatta vurguladık ve vurgulamaya da devam ediyoruz.  Hatta bir iddiada bulunarak, “Bir milyar dolara, bir milyon istihdam sağlayan başka bir sektör yoktur” diye kamuoyuyla da paylaştık. Hazır giyim bu bölgelerimizin, ülkenin diğer taraflarıyla olan gelişmişlik farkını hızla ortadan kaldıracak ve yoğun istihdam sağlayacak, ve birçok iş kolunu da tetikleyecek bir özelliğe sahiptir.  

Bu çerçevede Hükümet tarafından Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da 5 farklı bölgede “Cazibe Merkezi” olarak açıklanan 23 ilimiz için MHGF olarak özel bir program başlattık. Tekstil ve hazır giyim yatırımcısının dikkatini bu illerimize çekecek olan bu programımızın ilkini 18-21 Mayıs 2016 tarihleri arasında “Iğdır Tekstil-Hazır Giyim Sektöründe Yatırım Fırsatları ve Tanıtım Günleri” adı altında Iğdır’da düzenliyoruz. Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA) ile işbirliğiyle ve Iğdır Valiliği,  Iğdır Belediye Başkanlığı, Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası ile Iğdır Üniversitesi’nin çok değerli katkılarıyla gerçekleştirileceğimiz bu programa MHGF üyeleri, çözüm ortaklarımız ve ulusal basın temsilcilerinden oluşan bir heyet katılacak. Iğdır’ı  yerinde görecek, Iğdır’ın üst düzey resmi kurumlarından ve kanaat önderlerinden birebir bilgi alarak fikir  sahibi olacaklar. Dünyada  belki de Iğdır gibi çok kısa bir mesafe içinde dört ülke sınırının kesiştiği başka bir şehir yoktur. Bu özelliği ile Orta Asya’nın büyük bir bölümüne ve Ortadoğu pazarına açılan bir ticaret kapısı niteliğindedir. Bu coğrafi avantajının yanı sıra başta pamuk ve kayısı olmak üzere birçok tahıl ve meyvenin yetiştiği verimli toprakları, genç nüfusu ile çok ciddi avantajlara sahiptir. Bu potansiyeli  gün yüzüne çıkarmak amacıyla devlet yetkilileri, kentin kanaat önderleri ve akademisyenleri sektörümüzün yatırımcıları ile buluşturacağız.

Iğdır ile başlattığımız Cazibe Merkezleri Tanıtım Programımızı 5 farklı bölgede en az bir ilde olacak şekilde devam ettirmeyi amaçlıyoruz. Aynı zamanda söz konusu illerimizi  insan kaynakları, lojistik ve alt yapı açısından sınıflayıp, SWOT analizlerini çıkardıktan sonra her birini hazır giyimde standart ve belli ürünlerde pilot bölge ilan etmeliyiz. Nasıl penye denince Gaziantep, havlu ve bornoz denince Denizli akla geliyorsa, bu illerimizin her biri belli standart ürünlerde üretim üssü ve marka olabilir. Çünkü standart ürün çok kısa sürede meyve verecek bir özelliğe sahiptir.  Ve buradaki asıl önemli nokta 23 cazibe merkezi ilimizin birbiriyle rekabet eden değil, birbirini tamamlayan bir partner olmasını istiyoruz. MHGF olarak bu süreçte deneyimimiz ve bilgi birikimizle destek olmaya hazırız. 

En büyük pazarımız Avrupa, hazır giyimde zorunlu olarak bizden ihtiyacının yüzde 20’sini karşılaması gerekiyor. Oysa bu pazarda bizim ağırlığımız yaklaşık yüzde 12 dolayında. Durum böyleyken standart ürünlerde üretimi Anadolu’ya kaydırabilir, İstanbul ve diğer büyük şehirlerimizin iş yükünü azaltıp, katma değerli ürünlere daha fazla odaklanmasını sağlayabiliriz. Özetle iyi bir şekilde organize olabilirsek başta Avrupa olmak üzere dünyadaki hazır giyim pastasından daha fazla pay alabiliriz. Bunun olmaması için hiçbir neden yok. Yeter ki; birbirimizi tüm potansiyelimiz ile tanıyalım ve eksiklerimizi yine birbirimizle tamamlayalım.

Cazibe Merkezleri Tanıtım Programımızın 23 ilimiz başta olmak üzere ülkemiz, sektörümüz için verimli olmasını diliyor, bu projenin gerçekleşmesi için emek veren, katılan ve  katkı sağlayan herkese teşekkür ediyorum.

Sevgi ve saygılarımla.

Hüseyin Öztürk
Türkiye Moda Hazır Giyim Federasyonu (MHGF)
Yönetim Kurulu Başkanı