MHGF Sektörel İletişim Toplantısı İzmir'de gerçekleşti: Eximbank’tan tekstilcilere alacak sigortası önerisi

MHGF Sektörel İletişim Toplantısı İzmir'de gerçekleşti: Eximbank’tan tekstilcilere alacak sigortası önerisi

Etkinliğin açılış konuşmalarını Ege Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hayati Ertuğrul, MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, EBSO Yönetim Kurulu Üyesi Ateş Demirkalkan yaptı.

“Sektör için önemli buluşma”

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun kasım ayı etkinliklerini İzmir’de yapmasından dolayı mutlu olduğunu ifade eden Hayati Ertuğrul, “Federasyon’un 1. İletişim toplantısını İzmir’de yapılması sektörümüz için çok önemli. Daha sonraki süreçlerde ülkemizin çeşitli yerlerinde yapılacak olan bu toplantı tekstilciler için verimli olacağını düşünüyorum” dedi.

“Üretim politikalarımızda eksikler var”

Hayati Ertuğrul’dan sonra kürsüye gelen MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, hazır giyimin Türkiye’nin ihracatında öncülük yaptığını söyledi. Dünya hazır giyim sektörünün ticaret hacmi artmasına rağmen Türkiye’nin yerinde saydığını ifade eden Öztürk, “2016-2017 yılları arasında sektörümüzün kilogram birim fiyatı 17 dolarken şu anda 14.36 dolardır. Bu da bizim ülke olarak üretim politikamızda bazı eksikliklerden kaynaklanıyor” diye konuştu.

“Sanayicimiz için her şey, yapmalıyız”

EBSO Yönetim Kurulu Üyesi Ateş Demirkalkan ise, Türkiye’nin dünya hazır giyim ve tekstil sektöründeki payını arttırmaya çalıştıklarını söyledi. Türk Eximbank’ın sağladığı desteklerin sektörün gelişmesine katkı yapacağını belirten Demirkalkan, “Ülkemizin içinde bulunduğu zor şartlara rağmen üretimden vazgeçmeyen sanayicimiz için elimizden geleni yapmalıyız” dedi.

“Alacak sigortasını mutlaka yaptırın”

Açılış konuşmalarından sonra kürsüye gelen Türk Eximbank Ege Bölge Müdürü Ferhat Fırat, banka olarak sanayicileri desteklemeye devam edeceklerini vurguladı. Kredi faiz oranları düşük tutarak ihracat yapan firmaların yanında olduklarını ifade eden Fırat, “25’e yakın kredi programıyla hizmet vermeye devam ediyoruz. Banka olarak ofislerimizin sayısını artırarak Türkiye’nin her yerinde hizmet vermek istiyoruz. Türk Eximbank’tan kredi almak zorunda değilsiniz ama alacak sigortasını mutlaka yaptırın” diye konuştu.

 

Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Arzu Marmaralı’nın moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Tekstil ve Hazır Giyimde Kentlerin Potansiyeli: İZMİR” isimli panelde Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş,  EGSD Yönetim Kurulu Başkanı Hayati Ertuğrul,  İzmir Nakış Sanayicileri Derneği (İNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Muin Altın, İzmir Moda Tasarımcıları Derneği (İMOT) Yönetim Kurulu Üyesi Nazlı Terzioğlu ve MK-MODA Başkan Yardımcısı Mehmet Kızılkent tekstilde İzmir’in potansiyelini tartıştılar. 

“Üniversitelerle işbirliği içindeyiz”

İzmir’deki birçok firmada organik üretim yapmak için belge olduğunu belirten EHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, sürdürebilir üretimin önem kazandığını ve İzmir bu konuda özel bir küme oluşturduğunu ifade etti. İzmir’de yapılan tasarım yarışmalarının farkını ortaya koyduğunu söyleyen Sertbaş, “İzmir’de diğer illere göre kendi üniversitelerimizle daha fazla bilgi paylaşımı içindeyiz. İzmir hazırgiyim konusunda iyi bir noktada ve gelecekte daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum” dedi.

“Derneğin felsefesi iyi bilinmeli”

EGSD’nin kuruluşunda önemli isimlerin yer aldığını ifade eden EGSD Yönetim Kurulu Başkanı Hayati Ertuğrul kuruluştan bu yana sektörün ileri gitmesi için çalıştıklarını söyledi. Dernek olarak sektörde karar verici ve firmaları destekleyici bir pozisyonda olduklarını söyleyen Ertuğrul, “Derneğimizin felsefesini bilmek her üyenin görevidir. Hangi koşullarda kurulduğumuzu bilirsek daha iyi şartlar oluşturmak için var gücümüzle çalışacağımıza eminim” diye konuştu.

“Yatırım fırsatları iyi değerlendirilmeli”

İzmir Nakış Sanayicileri Derneği (İNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Muin Altın ise nakışçılığın İzmir’den yapılmaya başladığını ve konfeksiyonun olduğu her yerde nakışın var olacağını söyledi. İzmir’deki işbirliğinin arttırılması gerektiğini vurgulayan Altın, “Yatırımlarımı doğru yönlendirebilirsek rekabet koşullarında ayakta kalabiliriz. Bu yüzden yatırım fırsatları iyi değerlendirilmelidir” dedi.

“İthal mallar üretimi aksatıyor”

Gelinlik, damatlık ve abiye üretiminde İzmir’in iyi gittiğini belirten MK-MODA Başkan Yardımcısı Mehmet Kızılkent, Mimar Kemalettin’deki firmaların sıkıntı yaşadıkları yaşadığını vurguladı. Yurtiçi ve yurtdışı fuarları ile bu sıkıntıların aşılabileceğini ifade eden Kızılkent, “Sektörümüzün en büyük problemi Türkiye’nin iç pazarda geldiği durumdur. İthal ettiğimiz ürünlerin hepsi dolarla olduğu için üretim konusunda sıkıntılar yaşıyoruz” diye konuştu.

İMOT Yönetim Kurulu Üyesi Nazlı Terzioğlu ise, Ege Bölgesi’nde faaliyet gösteren firmalara destek olmak ve tasarım süreçlerini iyileştirmek için kurulduklarını ifade etti. İzmir’de firmaların sesini duyuramadıkları için sıkıntı yaşadıklarını ifade eden Terzioğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye’deki gelinlik ve abiye sektöründe üretim yüzde 70 İzmir’den çıkıyor. Moda tasarımcıları olarak bu sektörün kalbini oluşturuyoruz. Bize düşen görev de tasarımcı ile üretici arasında doğru iş birliklerini sağlamaktır”.

Devamı..
KOBİ'ler için gümrük birliği zamanı!

KOBİ'ler için gümrük birliği zamanı!

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) yürütücülüğünde ile Sivil Toplum Diyaloğu 5. Dönemi kapsamında, KOBİ’lerin; Türkiye ve Avrupa Birliği arasında devam eden Gümrük Birliği Anlaşması güncellenme sürecinde aktif rol üstlenmesi ve bu süreçten azami fayda sağlamaları amacıyla yeni bir proje hayata geçirildi. İstanbul’da gerçekleştirilen “KOBİ’ler İçin Gümrük Birliği” projesinin tanıtım toplantısı TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Avcı ve Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk’ün açılış konuşmalarıyla başladı.

Toplantıda Gümrük Birliği’nin güncellenmesinin KOBİ’ler için yaratacağı yeni fırsatların altı çizilirken, KOBİ’lerin bu fırsatlardan en iyi şekilde yararlanabilmesi için atılması gereken adımlar da masaya yatırıldı. Etkinlik, moderatörlüğünü TÜRKONFED ve SEDEFED Politika ve Ekonomi Danışmanı Haluk Tükel’in yaptığı “Gümrük Birliği’nin Modernleştirilmesinde KOBİ ve Sektörlerin İncelenmesi” paneli ile devam etti.

Ali Avcı: Süreçten azami faydalanmaları için KOBİ’lere özel finansman araçları geliştirilmeli

Konuşmasında, Gümrük Birliği Anlaşması’nın güncellenmesinin Avrupa Birliği ve Türkiye iş dünyasının hizmet ve diğer sektörlerde yeni pazarlara erişme kapasitelerini artıracağını, KOBİ'lerin küresel düzeyde daha etkili desteklenmesine imkân tanıyacağını vurgulayan TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Avcı şöyle devam etti:

“Gümrük Birliği Anlaşması’nın 21. yüzyılın zorlu küresel ekonomi ve ticaret iklimi doğrultusunda modernleşmesi; daha da güçlü bir yatırım ve ticaret ilişkisi sağlayacak; iş yaratma, kapsayıcı büyüme ve sürdürülebilir kalkınmada kritik rol üstlenen Türkiye ve Avrupa Birliği’ndeki KOBİ’ler için çeşitli fırsatlar yaratacaktır. Bu amaçla modernizasyon sürecinde “Önce Küçüğü -yani KOBİ’leri- Düşün” ilkesi doğrultusunda KOBİ odaklı bir yaklaşımın genel perspektife eklemlenmesi gerekiyor. Güncellemeden kaynaklanan zorluklara istinaden KOBİ seviyesindeki ihtiyaçların belirlenmesi, KOBİ’lere özel finansman araçlarının tasarlanması, olası bir güncellemenin potansiyel sektörel etki analizlerinin yapılması ve Vize konusunun çözüme kavuşturulması önemli birer ihtiyaç olarak öne çıkıyor.” Ali Avcı, yenilenen Gümrük Birliği ve canlanan Avrupa Birliği sürecinin Türkiye’de demokrasiden yatırım ortamına, gelişen ekonominin gereklerinden sürdürülebilir kalkınma amaçlarına kadar her alanda çok belirleyici bir etken olacağını da vurguladı.

Hüseyin Öztürk: Güncelleme sürecinde sektörel kazanımlarımızı korumamız KOBİ’lerimiz için çok önemli

Gümrük Birliği güncellemesinin özellikle hazır giyim sektöründe yatırım ortamı ve istihdam üzerinde olumlu bir etki yaratacağını söyleyen Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, sektörünün Gümrük Birliği ile ilişkilerde öncü sektör olmaya devam ettiğini belirtti. “Gümrük Birliği’nin modernleşmesi süreci tüm sektörlerimiz gibi tekstil ve hazır giyimin ve bu sektördeki KOBİ’lerimizin önünü açacak” diyen Hüseyin Öztürk şöyle devam etti:

“Gümrük Birliği ile yeni anlaşmada sektörümüzün düşük yatırım bedeli, yüksek istihdamı ve sosyal barışa katkısının ön planda tutulması çok önemli. Türkiye’nin toplam ihracatında kilogram değeri ortalama 1.35 dolar iken, hazır giyimin kilogram başına ihracat bedeli 19.2 dolar seviyesinde. Bu, yüksek teknolojinin de ilerisinde. Gelinlik, takım elbise gibi ürünlerde ihracatımızın kilogram değeri 200 dolara kadar çıkıyor. Şimdi Gümrük Birliği anlaşmasının güncellenmesi sürecinde sektörümüzün kazanımlarının korunması çok önemli.”

TÜRKONFED GB’nin güncellenmesine yönelik çağrısını her platformda dile getiriyor

TÜRKONFED, Gümrük Birliği’nin güncellenmesine yönelik çağrısını her platformda ve AB paydaşlarıyla görüşmelerinde dile getiriyor. Son olarak Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi (EESC) “KOBİ’ler perspektifinden AB ve Türkiye arasında ticaretin geliştirilmesi ve yatırım ortamının fırsatları” başlıklı raporunda TÜRKONFED’in görüş katkısına yer verildi. Gümrük Birliği’nin güncellenmesine başlanmasını çağrısı açısından dikkat çeken rapor 21. yüzyıl ticaret anlaşmalarının gereğini içerecek bir anlaşmanın demokrasi ilkeleri doğrultusunda Türkiye’nin ekonomik yönetişimini güçlendireceği, olumlu ekonomik yakınsama sağlayacağı ve daha geniş bir çerçevede AB’ye entegrasyonunu destekleyeceğini belirtiliyor.

TÜRKONFED ve SEDEFED Politika ve Ekonomi Danışmanı Haluk Tükel’in moderatörlüğünde gerçekleşen “Gümrük Birliği’nin Modernleştirilmesinde KOBİ ve Sektörlerin İncelenmesi” paneline, Ekonomi ve Dış Politika Araştırmaları Merkezi (EDAM) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Ülgen, Bilkent Üniversitesi Ekonomi Profesörü Sübidey Togan, TÜRKONFED Ekonomi Danışmanı Pelin Yenigün Dilek, Business Alliance of Slovakia (BAS) Brüksel Temsilcisi Erik Szedely ve Daha İyi Yargı Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Hande Hançar Çelik katıldı.

Devamı..
MHGF ve Uşak Üniversitesi arasında Üniversite-Sanayi İşbirliği

MHGF ve Uşak Üniversitesi arasında Üniversite-Sanayi İşbirliği

ürkiye Moda Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) Başkanı Hüseyin Öztürk ve beraberinde MHGF Başkan Yardımcısı ve Denizli Tekstil ve Giyim Sanayicileri Derneği (DETGİS) Başkanı Mustafa Koltuksuz, MHGF üyesi Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Başkanı Hayati Ertuğrul Uşak Üniversitesi Deri, Tekstil ve Seramik (DTS) Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezini ziyaret etti.

Uşak Üniversitesi Deri, Tekstil ve Seramik (DTS) Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezine gelen heyet incelemelerde bulundu. Heyet, Uşak Üniversitesi DTS Tasarım Merkezi’ne her türlü desteği vermeye hazır olduklarını belirtti.

“İş yeri bulma konusunda yardımcı olacağız”

Merkez ile ortak çalışmalar yapacaklarını ve tasarım merkezinin tanıtımına katkı sunacaklarını belirten Öztürk, “Federasyonumuza bağlı tüm firmalarımızla ve derneklerimizle, Uşak Üniversitesi DTS Tasarım Merkezi’nin tanıtılmasını sağlayacağız. 7+1 sistemine geçilmesi halinde, Moda Tasarımı Bölümü öğrencilerinin, eğitimlerinin son yarı yıllarını geçirecekleri iş yerlerini bulma konusunda destek olacağız. Biz de DTS Tasarım Merkezini yerinde incelemek istedik. Türkiye’de ilk olan Uşak Üniversitesi DTS Tasarım Merkezi, ihtisaslaştığı konularda adından çok söz ettirecektir. Uşak Üniversitesi’nin özverili çalışanlarıyla, yüklendiği bu misyonu en iyi yerlere taşıyacağına inanıyorum. Başta Rektör Prof. Dr. Ekrem Savaş olmak üzere tüm merkez çalışanlarına başarılar diliyorum”dedi.

 

“Adından söz ettirir bir merkez olma hedefindeyiz”

Prof. Dr. Ekrem Savaş ise kurumlar arası işbirliğinin önemine değinerek, “Gerçekleştireceğimiz ortaklıklarla ve alanında uzman çalışanlarla, dünyada adından söz ettirir bir merkez durumuna gelmek hedefindeyiz. Bu hedefi sürdürmek için elimizden ne geliyorsa yapmaya da kararlıyız. Merkezimiz, ihtisaslaştığı tüm alanlar için aynı çabayı göstereceğini ve desteği sağlayacağını sonuna kadar sürdürmeyi de taahhüt etmektedir. Desteklerinden dolayı heyetimize teşekkür ediyorum. Kendileriyle gelecek aylarda moda tasarımı ile ilgili ortak bir çalıştay ve tasarım zirvesi yapmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Devamı..
MHGF ile KOÜ TTO arasında tekstilde dijital dönüşüm için işbirliği

MHGF ile KOÜ TTO arasında tekstilde dijital dönüşüm için işbirliği

İmza töreni öncesinde yapılan “Tekstil Sanayiinde Dijital Dönüşüm Stratejileri Bilgilendirme Toplantısı”nda konuşan MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk 9 bin 300 üyeyle sektörün çatı örgütü olduklarına dikkat çekerek, bir sivil toplum örgütü olarak sektörün sorunlarına ve geleceğe ilişkin farkındalığın artırılmasına dönük çalışmalar yürüttüklerini ifade etti. Öztürk sözlerine şöyle devam etti: 

"Maalesef sanayinin teknoparklarla olan ilişkisinin hâlâ istenen düzeyde olmadığını söylemeliyim. Bu eksiğin giderilmesine dönük adımlar atıyoruz. Amacımız emek-yoğun bir niteliği olan sektörümüzün sorunlarının en aza indirilmesi ve sonuçların Anadolu'daki illerimize de yansıtılması. Bunun üretim, verimlilik ve istihdam açısından taşıdığı önemin farkındayız."

Kocaeli Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nilgün Fığlalı da konuşmasında Kocaeli Üniversitesi ve Kocaeli Teknopark'ın girişimcilikle ilgili proje bazlı çalışmalar yürüttüğünü vurgulayarak, bu çalışmaları lise seviyesine kadar indirmiş olmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Fığlalı sözlerini, "Bu iş birliklerini önemsiyoruz. Yaşanan sorunlara etkin çözümlerin bu iş birlikleriyle bulunabileceğine inanıyoruz" şeklinde sürdürdü.

 

 

 

KOÜ Teknopark Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı A. Kadir Decdeli ise tekstil sanayiinin sorunlarını anlamak, çözüm bulabilmek ve iş birliği imkanları yaratabilmek için bu tür toplantıların son derece önemli olduğunu söyledi.

Geleceğin sandığımızdan daha hızlı geleceğine dikkat çeken Decdeli, "Bu konulara ilişkin farkındalığın artırılması, hazırlanacak faaliyet planlarıyla Anadolu illerini de kapsayan bir çalışmanın başlatılması heyecan verici" dedi.

Dünya Gazetesi Yazarı araştırmacı Dr. Rüştü Bozkurt ise önümüzdeki dönemde bilgili ve temas halinde olmayan toplumlar ayakta kalma şansı bulamayacağına dikkat çekerek, “Kalkınmak isteyen ülkeler net bilgi, etkin kordinasyon ve odaklanma ekseninde yürümeli. Ülkemiz sloganlarla değil, somut projelerle kalkınacak" dedi.

 

26 Temmuz'da gerçekleştirilen toplantının ardından iş birliği protokolünü imzalayan Kocaeli Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nilgün FIĞLALI, Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Hüseyin ÖZTÜRK ve KOÜ Teknopark Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı A. Kadir DECDELİ gerçekleştirilecek iş birliği çalışmaları ile çok önemli projelerin doğacağına inandıklarını vurguladılar.

 

Tekstil Sanayiinde Dijital Dönüşüm Stratejileri

Bilgilendirme Toplantısı'ndan notlar:

Nesrin Aydın (KOÜ Teknopark Genel Müdür Yardımcısı):

"KOÜ Teknopark olarak kurum ve kuruluşlarla iş birliğini geliştirerek projelerin ticarileştirilmesi için gayret sarf ediyoruz."

Meltem Kulalı (SİMTEK Simülasyon Teknolojileri Genel Müdürü): "Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik pazarının 143 milyar dolarlık bir hacme ulaşacağı öngörülüyor. AR, VR ile eğitimde ve endüstriyel alanlarda devasa adımlar atılıyor. Eğitimde klasik sınıflarda 7. dakikadan itibaren başlayan sıkılma süreci sanal gerçeklik uygulamalarıyla hayli ötelenebiliyor. Endüstride artık uzaktan tamir, bakım ve çalışanların eğitimi de mümkün."

Ali Samet Arslan (İMPEKTRA Kurucu Ortağı):

"Toplum olarak hayâllerimiz var. Ama gerçekler böyle söylemiyor.  Uluslararası raporlardaki yerimizi ön sıralara taşıyabilmek için daha çok uğraş vermeliyiz. Dijital dönüşümü hızlandırmak, yalın üretimle ürün ve hizmet verimliliğimizi artırmak zorundayız."

Alican OFLAZ (KOÜ TTO Girişimcilik ve Şirketleşme Takım Lideri):

"Belirli bir yerde ve zamanda değişik kaynaklar kullanarak belli bir hedefe ulaşmak için yapılan faaliyetlere proje diyoruz. Projelerimize destek sağlamak üzere KOSGEB, Kalkınma ajansları ve TÜBİTAK gibi ulusal, 1011 UBAP, ERA-NET, COST, Erasmus+, HORIZON 2020 gibi uluslararası imkânlar elimizin altında duruyor. Gerçekçi projelerle bunlardan yararlanmamız mümkün."

Prof. Dr. Oğuzhan URHAN (KOÜ Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Dekanı):

"Türkiye teknoloji üreten değil tüketen tarafta. Bundan hızla kurtulmalıyız. Japonya Endüstri 5.0'ı konuşmaya başladı. IoT, nesnelerin interneti dediğimizde, aklımıza gelen ya da gelebilecek her nesnenin, cihazın internete bir şekilde bağlanıp diğer cihazlarla iletişime geçmesini anlıyoruz. Geleceğin fabrikaları, siparişten teslimata tüm süreçlerin dijitalleştiği fabrikalar olacak. Verimlilik ve rekabet açısından başka şansımız yok."

Dr. Celal Özkale (KOÜ Öğreti Üyesi):

"Fazla üretim, beklemeler, taşıma, gereksiz işlemler, gereksiz stoklar, gereksiz hareketler ve üretimdeki aksamalar gibi ölümcül hatalara düşmemek için yapılan çalışmaların tümüne yalın üretim diyoruz. İsraf dediğimiz, değer katmayan ama maliyet oluşturan her şeyi minimize edebilmek için yalın üretim yapabilmeliyiz. Toplam kalite yönetimi yerine yalın üretim felsefesini benimsemeliyiz."

Halûk ÖZCAN (ROBO Otomasyon Genel Müdürü):

"Anahtar teslimi otomotiv üretim otomasyonları kuran dünyanın 2-3 firmasından biriyiz. Dünyada yılda 87 milyon adet araç satılıyor. Otomotiv üretim alt yapıları ise yıllık 40 milyar dolarlık bir pazar.  Yani dünyanın bir numaralı ekonomisi hâlâ otomotiv. Bu nedenle amacımız tamamen otomotive odaklanmak. Donanımda dışa bağımlılığımız sürüyor. Bu yüzden teknoparklarda yazılımın yanı sıra donanım konusunda da çalışan firmaların olmasını bekliyoruz."

Barış Kafa (BNA Bilişim):

"Ödeme süreçlerimizin sağlıklı takibi, işlerimizin önemli bir parçası. B2B süreçlerine uyarlanmış kredi kartı kullanımını ve 3D Secure güvenli ödeme yöntemlerini ihmal etmemeliyiz. Online ödeme ve tahsilat imkânlarından yararlanmalıyız. Biz PosPratik ile bu sorunlara çözüm getirdiğimize inanıyoruz."

Ahmet Demirel (BİMSER ÇÖZÜM Ürünler Koordinatörü):

"Bolero'da aslında aynı melodiyi 17 kez dinliyoruz ama her seferinde farklı bir enstrüman katılıyor ve toplam 15 enstrümana ulaşılıyor. Biz de aslında hep aynı şeyi yapıyoruz. Önemli olan daha iyi ve daha etkili yapmak. Dahası tercih edilmek, bizden beklentileri olanları memnun etmek ve bunu sürekli yapmak. Dönüşüme adapte olabilmeyi berecebilmeliyiz. Yoksa yok olacağız. Dijital dönüşüm, özünde iş felsefemizin değişimidir. Ben dijital dönüşümü, arabamızın motoru çalışırken bakımını yapmaya benzetiyorum. Duramayız. Çünkü hayat devam ediyor. Firmalarımızın ay sonunda bekleyen ödemeleri var. Bunu başarmalıyız."

Devamı..