KOBİ'ler için gümrük birliği zamanı!

KOBİ'ler için gümrük birliği zamanı!

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) yürütücülüğünde ile Sivil Toplum Diyaloğu 5. Dönemi kapsamında, KOBİ’lerin; Türkiye ve Avrupa Birliği arasında devam eden Gümrük Birliği Anlaşması güncellenme sürecinde aktif rol üstlenmesi ve bu süreçten azami fayda sağlamaları amacıyla yeni bir proje hayata geçirildi. İstanbul’da gerçekleştirilen “KOBİ’ler İçin Gümrük Birliği” projesinin tanıtım toplantısı TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Avcı ve Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk’ün açılış konuşmalarıyla başladı.

Toplantıda Gümrük Birliği’nin güncellenmesinin KOBİ’ler için yaratacağı yeni fırsatların altı çizilirken, KOBİ’lerin bu fırsatlardan en iyi şekilde yararlanabilmesi için atılması gereken adımlar da masaya yatırıldı. Etkinlik, moderatörlüğünü TÜRKONFED ve SEDEFED Politika ve Ekonomi Danışmanı Haluk Tükel’in yaptığı “Gümrük Birliği’nin Modernleştirilmesinde KOBİ ve Sektörlerin İncelenmesi” paneli ile devam etti.

Ali Avcı: Süreçten azami faydalanmaları için KOBİ’lere özel finansman araçları geliştirilmeli

Konuşmasında, Gümrük Birliği Anlaşması’nın güncellenmesinin Avrupa Birliği ve Türkiye iş dünyasının hizmet ve diğer sektörlerde yeni pazarlara erişme kapasitelerini artıracağını, KOBİ'lerin küresel düzeyde daha etkili desteklenmesine imkân tanıyacağını vurgulayan TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Avcı şöyle devam etti:

“Gümrük Birliği Anlaşması’nın 21. yüzyılın zorlu küresel ekonomi ve ticaret iklimi doğrultusunda modernleşmesi; daha da güçlü bir yatırım ve ticaret ilişkisi sağlayacak; iş yaratma, kapsayıcı büyüme ve sürdürülebilir kalkınmada kritik rol üstlenen Türkiye ve Avrupa Birliği’ndeki KOBİ’ler için çeşitli fırsatlar yaratacaktır. Bu amaçla modernizasyon sürecinde “Önce Küçüğü -yani KOBİ’leri- Düşün” ilkesi doğrultusunda KOBİ odaklı bir yaklaşımın genel perspektife eklemlenmesi gerekiyor. Güncellemeden kaynaklanan zorluklara istinaden KOBİ seviyesindeki ihtiyaçların belirlenmesi, KOBİ’lere özel finansman araçlarının tasarlanması, olası bir güncellemenin potansiyel sektörel etki analizlerinin yapılması ve Vize konusunun çözüme kavuşturulması önemli birer ihtiyaç olarak öne çıkıyor.” Ali Avcı, yenilenen Gümrük Birliği ve canlanan Avrupa Birliği sürecinin Türkiye’de demokrasiden yatırım ortamına, gelişen ekonominin gereklerinden sürdürülebilir kalkınma amaçlarına kadar her alanda çok belirleyici bir etken olacağını da vurguladı.

Hüseyin Öztürk: Güncelleme sürecinde sektörel kazanımlarımızı korumamız KOBİ’lerimiz için çok önemli

Gümrük Birliği güncellemesinin özellikle hazır giyim sektöründe yatırım ortamı ve istihdam üzerinde olumlu bir etki yaratacağını söyleyen Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, sektörünün Gümrük Birliği ile ilişkilerde öncü sektör olmaya devam ettiğini belirtti. “Gümrük Birliği’nin modernleşmesi süreci tüm sektörlerimiz gibi tekstil ve hazır giyimin ve bu sektördeki KOBİ’lerimizin önünü açacak” diyen Hüseyin Öztürk şöyle devam etti:

“Gümrük Birliği ile yeni anlaşmada sektörümüzün düşük yatırım bedeli, yüksek istihdamı ve sosyal barışa katkısının ön planda tutulması çok önemli. Türkiye’nin toplam ihracatında kilogram değeri ortalama 1.35 dolar iken, hazır giyimin kilogram başına ihracat bedeli 19.2 dolar seviyesinde. Bu, yüksek teknolojinin de ilerisinde. Gelinlik, takım elbise gibi ürünlerde ihracatımızın kilogram değeri 200 dolara kadar çıkıyor. Şimdi Gümrük Birliği anlaşmasının güncellenmesi sürecinde sektörümüzün kazanımlarının korunması çok önemli.”

TÜRKONFED GB’nin güncellenmesine yönelik çağrısını her platformda dile getiriyor

TÜRKONFED, Gümrük Birliği’nin güncellenmesine yönelik çağrısını her platformda ve AB paydaşlarıyla görüşmelerinde dile getiriyor. Son olarak Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi (EESC) “KOBİ’ler perspektifinden AB ve Türkiye arasında ticaretin geliştirilmesi ve yatırım ortamının fırsatları” başlıklı raporunda TÜRKONFED’in görüş katkısına yer verildi. Gümrük Birliği’nin güncellenmesine başlanmasını çağrısı açısından dikkat çeken rapor 21. yüzyıl ticaret anlaşmalarının gereğini içerecek bir anlaşmanın demokrasi ilkeleri doğrultusunda Türkiye’nin ekonomik yönetişimini güçlendireceği, olumlu ekonomik yakınsama sağlayacağı ve daha geniş bir çerçevede AB’ye entegrasyonunu destekleyeceğini belirtiliyor.

TÜRKONFED ve SEDEFED Politika ve Ekonomi Danışmanı Haluk Tükel’in moderatörlüğünde gerçekleşen “Gümrük Birliği’nin Modernleştirilmesinde KOBİ ve Sektörlerin İncelenmesi” paneline, Ekonomi ve Dış Politika Araştırmaları Merkezi (EDAM) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Ülgen, Bilkent Üniversitesi Ekonomi Profesörü Sübidey Togan, TÜRKONFED Ekonomi Danışmanı Pelin Yenigün Dilek, Business Alliance of Slovakia (BAS) Brüksel Temsilcisi Erik Szedely ve Daha İyi Yargı Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Hande Hançar Çelik katıldı.

Devamı..
MHGF ve Uşak Üniversitesi arasında Üniversite-Sanayi İşbirliği

MHGF ve Uşak Üniversitesi arasında Üniversite-Sanayi İşbirliği

ürkiye Moda Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) Başkanı Hüseyin Öztürk ve beraberinde MHGF Başkan Yardımcısı ve Denizli Tekstil ve Giyim Sanayicileri Derneği (DETGİS) Başkanı Mustafa Koltuksuz, MHGF üyesi Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Başkanı Hayati Ertuğrul Uşak Üniversitesi Deri, Tekstil ve Seramik (DTS) Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezini ziyaret etti.

Uşak Üniversitesi Deri, Tekstil ve Seramik (DTS) Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezine gelen heyet incelemelerde bulundu. Heyet, Uşak Üniversitesi DTS Tasarım Merkezi’ne her türlü desteği vermeye hazır olduklarını belirtti.

“İş yeri bulma konusunda yardımcı olacağız”

Merkez ile ortak çalışmalar yapacaklarını ve tasarım merkezinin tanıtımına katkı sunacaklarını belirten Öztürk, “Federasyonumuza bağlı tüm firmalarımızla ve derneklerimizle, Uşak Üniversitesi DTS Tasarım Merkezi’nin tanıtılmasını sağlayacağız. 7+1 sistemine geçilmesi halinde, Moda Tasarımı Bölümü öğrencilerinin, eğitimlerinin son yarı yıllarını geçirecekleri iş yerlerini bulma konusunda destek olacağız. Biz de DTS Tasarım Merkezini yerinde incelemek istedik. Türkiye’de ilk olan Uşak Üniversitesi DTS Tasarım Merkezi, ihtisaslaştığı konularda adından çok söz ettirecektir. Uşak Üniversitesi’nin özverili çalışanlarıyla, yüklendiği bu misyonu en iyi yerlere taşıyacağına inanıyorum. Başta Rektör Prof. Dr. Ekrem Savaş olmak üzere tüm merkez çalışanlarına başarılar diliyorum”dedi.

 

“Adından söz ettirir bir merkez olma hedefindeyiz”

Prof. Dr. Ekrem Savaş ise kurumlar arası işbirliğinin önemine değinerek, “Gerçekleştireceğimiz ortaklıklarla ve alanında uzman çalışanlarla, dünyada adından söz ettirir bir merkez durumuna gelmek hedefindeyiz. Bu hedefi sürdürmek için elimizden ne geliyorsa yapmaya da kararlıyız. Merkezimiz, ihtisaslaştığı tüm alanlar için aynı çabayı göstereceğini ve desteği sağlayacağını sonuna kadar sürdürmeyi de taahhüt etmektedir. Desteklerinden dolayı heyetimize teşekkür ediyorum. Kendileriyle gelecek aylarda moda tasarımı ile ilgili ortak bir çalıştay ve tasarım zirvesi yapmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Devamı..
MHGF ile KOÜ TTO arasında tekstilde dijital dönüşüm için işbirliği

MHGF ile KOÜ TTO arasında tekstilde dijital dönüşüm için işbirliği

İmza töreni öncesinde yapılan “Tekstil Sanayiinde Dijital Dönüşüm Stratejileri Bilgilendirme Toplantısı”nda konuşan MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk 9 bin 300 üyeyle sektörün çatı örgütü olduklarına dikkat çekerek, bir sivil toplum örgütü olarak sektörün sorunlarına ve geleceğe ilişkin farkındalığın artırılmasına dönük çalışmalar yürüttüklerini ifade etti. Öztürk sözlerine şöyle devam etti: 

"Maalesef sanayinin teknoparklarla olan ilişkisinin hâlâ istenen düzeyde olmadığını söylemeliyim. Bu eksiğin giderilmesine dönük adımlar atıyoruz. Amacımız emek-yoğun bir niteliği olan sektörümüzün sorunlarının en aza indirilmesi ve sonuçların Anadolu'daki illerimize de yansıtılması. Bunun üretim, verimlilik ve istihdam açısından taşıdığı önemin farkındayız."

Kocaeli Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nilgün Fığlalı da konuşmasında Kocaeli Üniversitesi ve Kocaeli Teknopark'ın girişimcilikle ilgili proje bazlı çalışmalar yürüttüğünü vurgulayarak, bu çalışmaları lise seviyesine kadar indirmiş olmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Fığlalı sözlerini, "Bu iş birliklerini önemsiyoruz. Yaşanan sorunlara etkin çözümlerin bu iş birlikleriyle bulunabileceğine inanıyoruz" şeklinde sürdürdü.

 

 

 

KOÜ Teknopark Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı A. Kadir Decdeli ise tekstil sanayiinin sorunlarını anlamak, çözüm bulabilmek ve iş birliği imkanları yaratabilmek için bu tür toplantıların son derece önemli olduğunu söyledi.

Geleceğin sandığımızdan daha hızlı geleceğine dikkat çeken Decdeli, "Bu konulara ilişkin farkındalığın artırılması, hazırlanacak faaliyet planlarıyla Anadolu illerini de kapsayan bir çalışmanın başlatılması heyecan verici" dedi.

Dünya Gazetesi Yazarı araştırmacı Dr. Rüştü Bozkurt ise önümüzdeki dönemde bilgili ve temas halinde olmayan toplumlar ayakta kalma şansı bulamayacağına dikkat çekerek, “Kalkınmak isteyen ülkeler net bilgi, etkin kordinasyon ve odaklanma ekseninde yürümeli. Ülkemiz sloganlarla değil, somut projelerle kalkınacak" dedi.

 

26 Temmuz'da gerçekleştirilen toplantının ardından iş birliği protokolünü imzalayan Kocaeli Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nilgün FIĞLALI, Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Hüseyin ÖZTÜRK ve KOÜ Teknopark Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı A. Kadir DECDELİ gerçekleştirilecek iş birliği çalışmaları ile çok önemli projelerin doğacağına inandıklarını vurguladılar.

 

Tekstil Sanayiinde Dijital Dönüşüm Stratejileri

Bilgilendirme Toplantısı'ndan notlar:

Nesrin Aydın (KOÜ Teknopark Genel Müdür Yardımcısı):

"KOÜ Teknopark olarak kurum ve kuruluşlarla iş birliğini geliştirerek projelerin ticarileştirilmesi için gayret sarf ediyoruz."

Meltem Kulalı (SİMTEK Simülasyon Teknolojileri Genel Müdürü): "Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik pazarının 143 milyar dolarlık bir hacme ulaşacağı öngörülüyor. AR, VR ile eğitimde ve endüstriyel alanlarda devasa adımlar atılıyor. Eğitimde klasik sınıflarda 7. dakikadan itibaren başlayan sıkılma süreci sanal gerçeklik uygulamalarıyla hayli ötelenebiliyor. Endüstride artık uzaktan tamir, bakım ve çalışanların eğitimi de mümkün."

Ali Samet Arslan (İMPEKTRA Kurucu Ortağı):

"Toplum olarak hayâllerimiz var. Ama gerçekler böyle söylemiyor.  Uluslararası raporlardaki yerimizi ön sıralara taşıyabilmek için daha çok uğraş vermeliyiz. Dijital dönüşümü hızlandırmak, yalın üretimle ürün ve hizmet verimliliğimizi artırmak zorundayız."

Alican OFLAZ (KOÜ TTO Girişimcilik ve Şirketleşme Takım Lideri):

"Belirli bir yerde ve zamanda değişik kaynaklar kullanarak belli bir hedefe ulaşmak için yapılan faaliyetlere proje diyoruz. Projelerimize destek sağlamak üzere KOSGEB, Kalkınma ajansları ve TÜBİTAK gibi ulusal, 1011 UBAP, ERA-NET, COST, Erasmus+, HORIZON 2020 gibi uluslararası imkânlar elimizin altında duruyor. Gerçekçi projelerle bunlardan yararlanmamız mümkün."

Prof. Dr. Oğuzhan URHAN (KOÜ Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Dekanı):

"Türkiye teknoloji üreten değil tüketen tarafta. Bundan hızla kurtulmalıyız. Japonya Endüstri 5.0'ı konuşmaya başladı. IoT, nesnelerin interneti dediğimizde, aklımıza gelen ya da gelebilecek her nesnenin, cihazın internete bir şekilde bağlanıp diğer cihazlarla iletişime geçmesini anlıyoruz. Geleceğin fabrikaları, siparişten teslimata tüm süreçlerin dijitalleştiği fabrikalar olacak. Verimlilik ve rekabet açısından başka şansımız yok."

Dr. Celal Özkale (KOÜ Öğreti Üyesi):

"Fazla üretim, beklemeler, taşıma, gereksiz işlemler, gereksiz stoklar, gereksiz hareketler ve üretimdeki aksamalar gibi ölümcül hatalara düşmemek için yapılan çalışmaların tümüne yalın üretim diyoruz. İsraf dediğimiz, değer katmayan ama maliyet oluşturan her şeyi minimize edebilmek için yalın üretim yapabilmeliyiz. Toplam kalite yönetimi yerine yalın üretim felsefesini benimsemeliyiz."

Halûk ÖZCAN (ROBO Otomasyon Genel Müdürü):

"Anahtar teslimi otomotiv üretim otomasyonları kuran dünyanın 2-3 firmasından biriyiz. Dünyada yılda 87 milyon adet araç satılıyor. Otomotiv üretim alt yapıları ise yıllık 40 milyar dolarlık bir pazar.  Yani dünyanın bir numaralı ekonomisi hâlâ otomotiv. Bu nedenle amacımız tamamen otomotive odaklanmak. Donanımda dışa bağımlılığımız sürüyor. Bu yüzden teknoparklarda yazılımın yanı sıra donanım konusunda da çalışan firmaların olmasını bekliyoruz."

Barış Kafa (BNA Bilişim):

"Ödeme süreçlerimizin sağlıklı takibi, işlerimizin önemli bir parçası. B2B süreçlerine uyarlanmış kredi kartı kullanımını ve 3D Secure güvenli ödeme yöntemlerini ihmal etmemeliyiz. Online ödeme ve tahsilat imkânlarından yararlanmalıyız. Biz PosPratik ile bu sorunlara çözüm getirdiğimize inanıyoruz."

Ahmet Demirel (BİMSER ÇÖZÜM Ürünler Koordinatörü):

"Bolero'da aslında aynı melodiyi 17 kez dinliyoruz ama her seferinde farklı bir enstrüman katılıyor ve toplam 15 enstrümana ulaşılıyor. Biz de aslında hep aynı şeyi yapıyoruz. Önemli olan daha iyi ve daha etkili yapmak. Dahası tercih edilmek, bizden beklentileri olanları memnun etmek ve bunu sürekli yapmak. Dönüşüme adapte olabilmeyi berecebilmeliyiz. Yoksa yok olacağız. Dijital dönüşüm, özünde iş felsefemizin değişimidir. Ben dijital dönüşümü, arabamızın motoru çalışırken bakımını yapmaya benzetiyorum. Duramayız. Çünkü hayat devam ediyor. Firmalarımızın ay sonunda bekleyen ödemeleri var. Bunu başarmalıyız."

Devamı..
Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi Küresel Pazar Hedefiyle Gerçekleşti

Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi Küresel Pazar Hedefiyle Gerçekleşti

İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi, 16-17 Nisan 2019 tarihinde İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ) Ataköy Yerleşkesinde gerçekleştirildi. Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) tarafından organize edilen etkinlikte, Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün 450 milyar dolarlık küresel pastadan daha fazla pay alabilmesi için birçok önemli konu farklı oturumlarda ele alındı.

Türkiye’nin sektörel anlamda en büyük çatı kuruluşu olan Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlediği ve İstanbul Kültür Üniversitesi’nin ev sahipliğini yaptığı ‘İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi’nde başta TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, ASKON Başkanı Orhan Aydın ve Denizli Ticaret Odası Başkanı Uğur Erdoğan olmak üzere Anadolu’dan gelen federasyon üyesi dernekler, Kalkınma Ajansı yetkilileri ve STK’ların başkanları sektöre yönelik görüş ve öngörülerini açıkladılar.

Zirve ile ilgili bir değerlendirmede bulunan MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, “Tekstil, Anadolu’nun Orta Asya’dan getirdiği ev ekonomisi ile geleneksel bir sektördür. Kadın istihdamında çok büyük bir katkısı var ve dolayısıyla neredeyse sektörün yüzde 51’i kadına dayalıdır. Kadının ekonomideki payında hazır giyimin çok büyük rolü vardır. TÜRKONFED’in yıllardır uyguladığı demokrasi tuzağının orta ekonomi tuzağı gibi sanki biz de hazır giyimde tuzağa düşmüş ve kendini tekrar eden duruma gelmişiz.  Belki yarın değil ama üç dört yıl içerisinde bu zirvenin istikrarla devam etmesi ve sürdürülebilir olması ülkenin hazır giyim üretiminde bir üst olmasına ve baba ocağı olmasına özen göstereceğine inanıyoruz” diye konuştu.

‘Hedef; pastadan daha fazla pay almak”

MHGF Başkanı Hüseyin Öztürk selamlama konuşmasında tekstil ve hazır giyim sektörünün, üretim, istihdam ve ihracatı barındıran neredeyse tek sektör olduğunu dile getirdi. Endüstri olarak ihracatı çok önemsediklerini söyleyen Öztürk, az yatırımla çok ihracat yapan sektöre sahip çıkılması gerektiğinin altını çizdi. Öztürk, konuşmasını şöyle sürdürdü: 

“Tekstil ve hazır giyim sektörü üretim, istihdam ve ihracatı barındıran neredeyse tek sektördür. 450 milyar dolarlık dünya hazır giyim ticaretinden sadece yüzde 3,4 pay alan ülkemiz, eşsiz potansiyelini harekete geçirerek büyük bir atılım yapabilecek, bu pastadan daha fazla pay alabilecek güce sahip. İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi ile amacımız bu gücü harekete geçirmek.”

“Dijitalleşme bir lüks değil, zorunluluk”

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan ise etkinlikteki konuşmasında, tekstil ve hazır giyim sektörünün ‘geçmişi-geleceğe, geleneği-yenilikçiliğe’ bağlayan önemli bir köprü olduğunu vurguladı. Turan, tekstil ve hazır giyim sektörünün yüzde 40’a yaklaşan kadın istihdamı ile dikkati çektiğini kaydetti. Turan, tekstil ve hazır giyimin birlikte, 2018 yılında ülke istihdamına katkı sağlayan ikinci büyük sektör olduğunu belirtti.

Türk ekonomisinin nefes almasını sağlayan ihracat yetkinliğinin değişim ve dönüşüme göre yeniden kurgulanması gerektiğini savunan Turan, e-ihracatın toplam ihracat içerisinde binde 3 paya sahip olduğunu ve bu payın arttırılması için çaba sarf edilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. Turan, “Türkiye’de e-ticaretin toplam pazar büyüklüğü, yıllık ortalama yüzde 31’lik bir büyüme kaydediyor. Sektörlerimizin ve KOBİ’lerimizin rekabetçilik gücü artışında, dijitalleşmeyi bir kaldıraç olarak kullanabiliriz. Dijitalleşmenin bir lüks değil, aksine zorunluluk olduğunu unutmamalıyız” dedi.

İKÜ Mütevelli Heyet Başkanı Dr. Bahar Akıngüç Günver de, “Tekstil ve Hazır Giyim sektörünün değerli isimlerini buluşturan etkinliğimizde öğrencilerimizin hayal ettiğimiz faydayı görebildiğini umuyorum. Federasyon ile imzaladığımız protokol ile öğrencilerimiz kadar ülkemize de katma değer sağlamayı hedefliyoruz. Hazır giyim ve tekstil alanında yaşanan küresel rekabet ortada. Bu noktada ülke olarak sahip olduğumuz kültürel zenginliğin zemini olan Anadolu ve gelişmekte olan genç nüfus bizim en güçlü yanımız” diye kaydetti.

İKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nihal Sarıer de yaptığı konuşmada Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörünün yüksek standartlara ulaşabilme kabiliyetiyle; dünya ticaretinde önemli bir role sahip olduğunu ifade etti. Sarıer; “Yüksek kaliteli ve geniş ürün yelpazesiyle uluslararası pazarlarda kolayca rekabet edebilmekte; dünya genelinde 6. büyük hazır giyim tedarikçisi olarak öne çıkmaktadır. Son 40 yılda tekstil sektöründe üretim ve ihracat, düşük katma değerli ürünlerden, yüksek katma değerli imal edilmiş ürünlere doğru kaymıştır” şeklinde konuştu.

“Hazır giyim ve tekstil Türkiye’nin tek ve net ihracatçı sektörü” 

 

Zirve’nin açılış konuşmacılarından, sektörü Türkiye’de ve yurt dışında aldığı görevlerle temsil etmiş Umut Oran da önemli konulara değindi. Bugün Türkiye’nin hazır giyim ve tekstili beraber ele aldığımızda Türkiye’nin birinci ihracatçı sektörü hatta Türkiye’nin tek ve net ihracatçı sektörü olduğunu ifade eden Oran, “Dışarıya bağlı olmayan yerli ve milli olan bir sektör. Bugün 21. Yüzyılda Türkiye’ye iş ve aş sağlayacak yatırım, istihdam, üretim ve ihracat sağlayacak çok önemli bir sektör. Öğrenci arkadaşlarımız sektöre karşı bir umutsuzluğa kapılıyorsa onlara şunu söyleyebilirim bu sektörden asla vazgeçmeyin. Bu sektörde gelecek var. Sizler bu sektöre yöneldiğinizde hem Türkiye’yi ileriye taşıyacaksınız hem de kendi hayatınızı ve geleceğinizi yeniden şekillendireceksiniz” diye konuştu.

Geçmişte Dünya ve Avrupa Hazır Giyim Federasyonu Başkanlığı ve Türkiye giyim Sanayicileri Başkanlığı yaptığını ifade eden Umut Oran, “Tekstil ve hazır giyimde dünyada yerimiz 2005 yılında bile ilk 4’lerdeydi. Bugün bakıldığında Bangladeş, Çin, Hindistan, Kanboçya ve Vietnam gibi bazı ülkelerin Türkiye’yi geçtiğini görüyorum. Bu ülkelerin bizi geçebiliyor olmaları bizim için çok düşündürücü bu konunun biz siyasetçiler ve iktidar olarak masaya yatırılması gerekiyor" dedi.

 ‘Tekstil sektörü ülkenin bel kemiği’

 “İstihdam seferberliği sürecindeyiz” diyen Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Orhan Aydın ise “ASKON olarak 1 ay önce 50 bin yeni istihdam sözü verdik. 81 ilimizde 81 yeni işletme diyerek istihdamı ele aldık. Tekstil ve hazır giyimi beraber tuttuğumuzda yılsonunda 30 milyar dolar ihracat hedefiyle sahalardayız. Türk tekstil ve hazır giyim sektörü olarak rüştünü ispat etmiş, dünya arenasında kendini en iyi yerlere oturtmuş markaları olan ve dünya markalarının üretim yaptırmak istediği bir ülke haline geldik” diye kaydetti.

Konuşmacılardan TÜSİAD Genel Sekreteri Bahadır Kaleağası ise, Türkiye’nin giderek artan rekabet ortamında kendine yer bulabilmesi için marka değeri yüksek ürünler üretmesi ve nitelikli insan gücüne ihtiyacı olduğunu söyledi. Kaleağası, 2023 hedeflerine ulaşmak içinse bir an önce vergi, hukuk ve eğitim sistemi dâhil yapısal reformların başlatılması gerektiğinin altını çizdi.

Dünya Ekonomisi ve Türkiye tartışıldı

Gazeteci Hakan Güldağ’ın moderatörlüğünde gerçekleşen Dünya Ekonomisi ve Türkiye başlıklı panele, İKÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Emine Müge Çetiner, EDAM Ekonomik ve Dış Politika Arş. Mrk. Başkanı Sinan Ülgen, Piramit Menkul Kıymetler A.Ş Yön. Krl. Üyesi Dr. Berra Doğaner katıldı.

Ufuk Tarhan geleceğe ışık tuttu

Fütürist Ufuk Tarhan ise yaptığı sunumda tekstil ve hazır giyim sektörü açısından konuklara geleceğin kapılarını araladı.

Tekstil 4.O ve Küresel Rekabette Yeni Arayışlar

Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi’nde, İKÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sinan Akçıl Tekstil 4.O ve Küresel Rekabette Yeni Arayışlar başlıklı panelde önemli bilgiler paylaştı.

Dünya Tekstil Hazır Giyim Pazarı ve Türkiye

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlemiş olduğu Dünya Tekstil Hazır Giyim Pazarı ve Türkiye başlıklı panelin moderatörlüğünü TÜRKONFED Yüksek Dan. Krl Üyesi Şükrü Ünlütürk’ün yaptığı, H&M Bölge Ürün Müdürü Diler Ersayoğlu, French Connection Türkiye Gnl. Müd. Özlem Levent, Sun Tekstil A.Ş. Gnl. Md. Melis Özgiller sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Türk Hazır giyim Zincirleri

Dünya Gazetesi Yazarı, Araştırmacı Dr. Rüştü Bozkurt’un moderatörlüğünü yaptığı Türk Hazır Giyim Zincirleri başlıklı panel, LC Waikiki Tedarik Müdürü Şenol Dallı, DeFacto Stratejik Tedarikçi Yönetim Direktörü Ferit Arsever, Dr. Faith Anıl ORKA Grup İcra Kurulu Üyesi, Colin’s Tedarik ve Teknik Grup Bşk. Arzu Kalyoncuoğlu Ardalı’nın katılımıyla gerçekleşti.

Hazır Giyimde Anadolu’nun Gücü Üretim Merkezleri

TV Programcısı, Ekonomist Çetin Ünsalan’ın moderatörlüğünü üstlendiği Hazır Giyimde Anadolu’nun Gücü Üretim Merkezleri Paneli, PENKON Yön. Krl. Bşk. Reis Reisoğlu, GENTİAD Yön. Krl. Bşk. İhsan Oğurlu, MARGİSAD Yön. Krl. Bşk. Halil El, DETGİS Başkan Yardımcısı Mukaddes Başkaya, EGSD Yön. Krl. Üyesi Çağlar Bağcı sektöre ilişkin önemli açıklamalarda bulundular.

Sektörde Dijitalleşme ve E-Ticaret

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlemiş olduğu zirvede, TÜRKONFED Ekonomi Danışmanı Pelin Yenigün-Dilek, Globalpiyasa.com Kurucu Ortağı Kadir Decdeli, Dünya Tekstil Hazır Giyim Pazarı ve Türkiye başlıklı panele katıldı.

İhracatçıya yönelik Eximbank destekleri de anlatıldı

Eximbank Gnl. Müd. Yrd. Enis Gültekin ise belli bir bant aralığında sıkışan sektörün ihracatının artmasına yönelik kurum olarak sundukları destekleri katılımcılarla paylaştı.

Anadolu’da Sektörel Yatırım Bölgeleri

Moderatörlüğünü Ekonomi Gazetecisi Recep Erçin’in üstlendiği, Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlediği, Anadolu’da Sektörel Yatırım Bölgeleri başlıklı panele, İKA, Uzmanı Onur Yıldız, DİKA Genel Sekreteri Yılmaz Altındağ, Karacadağ Gnl. Sekreteri Hasan Maral, Serka Iğdır İl Koordinatörü Ramazan Mutlu Doğaner’in katılımıyla gerçekleştirildi.

Endüstri 4.0 Yol Haritası ve Süreç Yönetimi

Zirvenin ikinci gününde düzenlenen eş zamanlı toplantılardan birinde ise günümüzün en popüler konularından biri ele alındı. Trovant AG Türkiye Gnl. Müd. Muharrem Gezer, AĞTEKS Teknoloji Müd. Servet Balcı, Endüstri 4.0 Yol Haritası ve Süreç Yönetimi panelinde konuya ilişkin önemli bilgiler sundu.

Sektörde ikinci kuşak yöneticiler

Moderatörlüğünü Aile Şirketleri Koçu Filiz Cüreklibatur’un üstlendiği HİGE-DER Ynt. Krl Üyesi Doğuş Günteki, HİGE-DER Ynt. Üyesi Elif Haşlaman, HİGE-DER Ynt. Üyesi Tuğçe Taşova, HİGE-DER Ynt. Üyesi Gizem Öztürk, HİGE-DER Ynt. Üyesi Saime Arslan İkinci Kuşak paneline konuşmacı olarak katıldı.

“Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz”

Moderatörlüğünü EGSD Bşk. Yrd. Okay Şimşek’in yaptığı, “Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz” başlıklı panelde, KYSD 7. ve 8. Dön. Bşk. Reşat Gülen, KYSD 9. ve 10. Dön. Bşk. Osman Ege, KYSD’nin şimdiki Yön. Krl. Bşk. Murat Özpehlivan, yan sanayinin tekstil ve hazır giyimdeki yeri ve geleceğine ilişkin öngörüleri hakkında konuştu.

Tasarım ve Yeni Trendler 

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlemiş olduğu İstanbul Uluslararası Teksti ve Hazır Giyim Zirvesi’nde, Trend Group Kurucusu Nurhan Keeler, SML Seamiess Yön. Krl. Bşk. Koray Güvenir, ‘Tasarım ve Yeni Trendler’ başlıklı panelde konuya ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

İki gün süren Zirve’ye sektör temsilcilerinin yanı sıra, akademisyen ve öğrenciler de yoğun ilgi gösterdi. 

Devamı..