Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi Küresel Pazar Hedefiyle Gerçekleşti

Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi Küresel Pazar Hedefiyle Gerçekleşti

İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi, 16-17 Nisan 2019 tarihinde İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ) Ataköy Yerleşkesinde gerçekleştirildi. Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) tarafından organize edilen etkinlikte, Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün 450 milyar dolarlık küresel pastadan daha fazla pay alabilmesi için birçok önemli konu farklı oturumlarda ele alındı.

Türkiye’nin sektörel anlamda en büyük çatı kuruluşu olan Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlediği ve İstanbul Kültür Üniversitesi’nin ev sahipliğini yaptığı ‘İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi’nde başta TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, ASKON Başkanı Orhan Aydın ve Denizli Ticaret Odası Başkanı Uğur Erdoğan olmak üzere Anadolu’dan gelen federasyon üyesi dernekler, Kalkınma Ajansı yetkilileri ve STK’ların başkanları sektöre yönelik görüş ve öngörülerini açıkladılar.

Zirve ile ilgili bir değerlendirmede bulunan MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, “Tekstil, Anadolu’nun Orta Asya’dan getirdiği ev ekonomisi ile geleneksel bir sektördür. Kadın istihdamında çok büyük bir katkısı var ve dolayısıyla neredeyse sektörün yüzde 51’i kadına dayalıdır. Kadının ekonomideki payında hazır giyimin çok büyük rolü vardır. TÜRKONFED’in yıllardır uyguladığı demokrasi tuzağının orta ekonomi tuzağı gibi sanki biz de hazır giyimde tuzağa düşmüş ve kendini tekrar eden duruma gelmişiz.  Belki yarın değil ama üç dört yıl içerisinde bu zirvenin istikrarla devam etmesi ve sürdürülebilir olması ülkenin hazır giyim üretiminde bir üst olmasına ve baba ocağı olmasına özen göstereceğine inanıyoruz” diye konuştu.

‘Hedef; pastadan daha fazla pay almak”

MHGF Başkanı Hüseyin Öztürk selamlama konuşmasında tekstil ve hazır giyim sektörünün, üretim, istihdam ve ihracatı barındıran neredeyse tek sektör olduğunu dile getirdi. Endüstri olarak ihracatı çok önemsediklerini söyleyen Öztürk, az yatırımla çok ihracat yapan sektöre sahip çıkılması gerektiğinin altını çizdi. Öztürk, konuşmasını şöyle sürdürdü: 

“Tekstil ve hazır giyim sektörü üretim, istihdam ve ihracatı barındıran neredeyse tek sektördür. 450 milyar dolarlık dünya hazır giyim ticaretinden sadece yüzde 3,4 pay alan ülkemiz, eşsiz potansiyelini harekete geçirerek büyük bir atılım yapabilecek, bu pastadan daha fazla pay alabilecek güce sahip. İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi ile amacımız bu gücü harekete geçirmek.”

“Dijitalleşme bir lüks değil, zorunluluk”

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan ise etkinlikteki konuşmasında, tekstil ve hazır giyim sektörünün ‘geçmişi-geleceğe, geleneği-yenilikçiliğe’ bağlayan önemli bir köprü olduğunu vurguladı. Turan, tekstil ve hazır giyim sektörünün yüzde 40’a yaklaşan kadın istihdamı ile dikkati çektiğini kaydetti. Turan, tekstil ve hazır giyimin birlikte, 2018 yılında ülke istihdamına katkı sağlayan ikinci büyük sektör olduğunu belirtti.

Türk ekonomisinin nefes almasını sağlayan ihracat yetkinliğinin değişim ve dönüşüme göre yeniden kurgulanması gerektiğini savunan Turan, e-ihracatın toplam ihracat içerisinde binde 3 paya sahip olduğunu ve bu payın arttırılması için çaba sarf edilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. Turan, “Türkiye’de e-ticaretin toplam pazar büyüklüğü, yıllık ortalama yüzde 31’lik bir büyüme kaydediyor. Sektörlerimizin ve KOBİ’lerimizin rekabetçilik gücü artışında, dijitalleşmeyi bir kaldıraç olarak kullanabiliriz. Dijitalleşmenin bir lüks değil, aksine zorunluluk olduğunu unutmamalıyız” dedi.

İKÜ Mütevelli Heyet Başkanı Dr. Bahar Akıngüç Günver de, “Tekstil ve Hazır Giyim sektörünün değerli isimlerini buluşturan etkinliğimizde öğrencilerimizin hayal ettiğimiz faydayı görebildiğini umuyorum. Federasyon ile imzaladığımız protokol ile öğrencilerimiz kadar ülkemize de katma değer sağlamayı hedefliyoruz. Hazır giyim ve tekstil alanında yaşanan küresel rekabet ortada. Bu noktada ülke olarak sahip olduğumuz kültürel zenginliğin zemini olan Anadolu ve gelişmekte olan genç nüfus bizim en güçlü yanımız” diye kaydetti.

İKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nihal Sarıer de yaptığı konuşmada Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörünün yüksek standartlara ulaşabilme kabiliyetiyle; dünya ticaretinde önemli bir role sahip olduğunu ifade etti. Sarıer; “Yüksek kaliteli ve geniş ürün yelpazesiyle uluslararası pazarlarda kolayca rekabet edebilmekte; dünya genelinde 6. büyük hazır giyim tedarikçisi olarak öne çıkmaktadır. Son 40 yılda tekstil sektöründe üretim ve ihracat, düşük katma değerli ürünlerden, yüksek katma değerli imal edilmiş ürünlere doğru kaymıştır” şeklinde konuştu.

“Hazır giyim ve tekstil Türkiye’nin tek ve net ihracatçı sektörü” 

 

Zirve’nin açılış konuşmacılarından, sektörü Türkiye’de ve yurt dışında aldığı görevlerle temsil etmiş Umut Oran da önemli konulara değindi. Bugün Türkiye’nin hazır giyim ve tekstili beraber ele aldığımızda Türkiye’nin birinci ihracatçı sektörü hatta Türkiye’nin tek ve net ihracatçı sektörü olduğunu ifade eden Oran, “Dışarıya bağlı olmayan yerli ve milli olan bir sektör. Bugün 21. Yüzyılda Türkiye’ye iş ve aş sağlayacak yatırım, istihdam, üretim ve ihracat sağlayacak çok önemli bir sektör. Öğrenci arkadaşlarımız sektöre karşı bir umutsuzluğa kapılıyorsa onlara şunu söyleyebilirim bu sektörden asla vazgeçmeyin. Bu sektörde gelecek var. Sizler bu sektöre yöneldiğinizde hem Türkiye’yi ileriye taşıyacaksınız hem de kendi hayatınızı ve geleceğinizi yeniden şekillendireceksiniz” diye konuştu.

Geçmişte Dünya ve Avrupa Hazır Giyim Federasyonu Başkanlığı ve Türkiye giyim Sanayicileri Başkanlığı yaptığını ifade eden Umut Oran, “Tekstil ve hazır giyimde dünyada yerimiz 2005 yılında bile ilk 4’lerdeydi. Bugün bakıldığında Bangladeş, Çin, Hindistan, Kanboçya ve Vietnam gibi bazı ülkelerin Türkiye’yi geçtiğini görüyorum. Bu ülkelerin bizi geçebiliyor olmaları bizim için çok düşündürücü bu konunun biz siyasetçiler ve iktidar olarak masaya yatırılması gerekiyor" dedi.

 ‘Tekstil sektörü ülkenin bel kemiği’

 “İstihdam seferberliği sürecindeyiz” diyen Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Orhan Aydın ise “ASKON olarak 1 ay önce 50 bin yeni istihdam sözü verdik. 81 ilimizde 81 yeni işletme diyerek istihdamı ele aldık. Tekstil ve hazır giyimi beraber tuttuğumuzda yılsonunda 30 milyar dolar ihracat hedefiyle sahalardayız. Türk tekstil ve hazır giyim sektörü olarak rüştünü ispat etmiş, dünya arenasında kendini en iyi yerlere oturtmuş markaları olan ve dünya markalarının üretim yaptırmak istediği bir ülke haline geldik” diye kaydetti.

Konuşmacılardan TÜSİAD Genel Sekreteri Bahadır Kaleağası ise, Türkiye’nin giderek artan rekabet ortamında kendine yer bulabilmesi için marka değeri yüksek ürünler üretmesi ve nitelikli insan gücüne ihtiyacı olduğunu söyledi. Kaleağası, 2023 hedeflerine ulaşmak içinse bir an önce vergi, hukuk ve eğitim sistemi dâhil yapısal reformların başlatılması gerektiğinin altını çizdi.

Dünya Ekonomisi ve Türkiye tartışıldı

Gazeteci Hakan Güldağ’ın moderatörlüğünde gerçekleşen Dünya Ekonomisi ve Türkiye başlıklı panele, İKÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Emine Müge Çetiner, EDAM Ekonomik ve Dış Politika Arş. Mrk. Başkanı Sinan Ülgen, Piramit Menkul Kıymetler A.Ş Yön. Krl. Üyesi Dr. Berra Doğaner katıldı.

Ufuk Tarhan geleceğe ışık tuttu

Fütürist Ufuk Tarhan ise yaptığı sunumda tekstil ve hazır giyim sektörü açısından konuklara geleceğin kapılarını araladı.

Tekstil 4.O ve Küresel Rekabette Yeni Arayışlar

Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi’nde, İKÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sinan Akçıl Tekstil 4.O ve Küresel Rekabette Yeni Arayışlar başlıklı panelde önemli bilgiler paylaştı.

Dünya Tekstil Hazır Giyim Pazarı ve Türkiye

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlemiş olduğu Dünya Tekstil Hazır Giyim Pazarı ve Türkiye başlıklı panelin moderatörlüğünü TÜRKONFED Yüksek Dan. Krl Üyesi Şükrü Ünlütürk’ün yaptığı, H&M Bölge Ürün Müdürü Diler Ersayoğlu, French Connection Türkiye Gnl. Müd. Özlem Levent, Sun Tekstil A.Ş. Gnl. Md. Melis Özgiller sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Türk Hazır giyim Zincirleri

Dünya Gazetesi Yazarı, Araştırmacı Dr. Rüştü Bozkurt’un moderatörlüğünü yaptığı Türk Hazır Giyim Zincirleri başlıklı panel, LC Waikiki Tedarik Müdürü Şenol Dallı, DeFacto Stratejik Tedarikçi Yönetim Direktörü Ferit Arsever, Dr. Faith Anıl ORKA Grup İcra Kurulu Üyesi, Colin’s Tedarik ve Teknik Grup Bşk. Arzu Kalyoncuoğlu Ardalı’nın katılımıyla gerçekleşti.

Hazır Giyimde Anadolu’nun Gücü Üretim Merkezleri

TV Programcısı, Ekonomist Çetin Ünsalan’ın moderatörlüğünü üstlendiği Hazır Giyimde Anadolu’nun Gücü Üretim Merkezleri Paneli, PENKON Yön. Krl. Bşk. Reis Reisoğlu, GENTİAD Yön. Krl. Bşk. İhsan Oğurlu, MARGİSAD Yön. Krl. Bşk. Halil El, DETGİS Başkan Yardımcısı Mukaddes Başkaya, EGSD Yön. Krl. Üyesi Çağlar Bağcı sektöre ilişkin önemli açıklamalarda bulundular.

Sektörde Dijitalleşme ve E-Ticaret

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlemiş olduğu zirvede, TÜRKONFED Ekonomi Danışmanı Pelin Yenigün-Dilek, Globalpiyasa.com Kurucu Ortağı Kadir Decdeli, Dünya Tekstil Hazır Giyim Pazarı ve Türkiye başlıklı panele katıldı.

İhracatçıya yönelik Eximbank destekleri de anlatıldı

Eximbank Gnl. Müd. Yrd. Enis Gültekin ise belli bir bant aralığında sıkışan sektörün ihracatının artmasına yönelik kurum olarak sundukları destekleri katılımcılarla paylaştı.

Anadolu’da Sektörel Yatırım Bölgeleri

Moderatörlüğünü Ekonomi Gazetecisi Recep Erçin’in üstlendiği, Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlediği, Anadolu’da Sektörel Yatırım Bölgeleri başlıklı panele, İKA, Uzmanı Onur Yıldız, DİKA Genel Sekreteri Yılmaz Altındağ, Karacadağ Gnl. Sekreteri Hasan Maral, Serka Iğdır İl Koordinatörü Ramazan Mutlu Doğaner’in katılımıyla gerçekleştirildi.

Endüstri 4.0 Yol Haritası ve Süreç Yönetimi

Zirvenin ikinci gününde düzenlenen eş zamanlı toplantılardan birinde ise günümüzün en popüler konularından biri ele alındı. Trovant AG Türkiye Gnl. Müd. Muharrem Gezer, AĞTEKS Teknoloji Müd. Servet Balcı, Endüstri 4.0 Yol Haritası ve Süreç Yönetimi panelinde konuya ilişkin önemli bilgiler sundu.

Sektörde ikinci kuşak yöneticiler

Moderatörlüğünü Aile Şirketleri Koçu Filiz Cüreklibatur’un üstlendiği HİGE-DER Ynt. Krl Üyesi Doğuş Günteki, HİGE-DER Ynt. Üyesi Elif Haşlaman, HİGE-DER Ynt. Üyesi Tuğçe Taşova, HİGE-DER Ynt. Üyesi Gizem Öztürk, HİGE-DER Ynt. Üyesi Saime Arslan İkinci Kuşak paneline konuşmacı olarak katıldı.

“Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz”

Moderatörlüğünü EGSD Bşk. Yrd. Okay Şimşek’in yaptığı, “Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz” başlıklı panelde, KYSD 7. ve 8. Dön. Bşk. Reşat Gülen, KYSD 9. ve 10. Dön. Bşk. Osman Ege, KYSD’nin şimdiki Yön. Krl. Bşk. Murat Özpehlivan, yan sanayinin tekstil ve hazır giyimdeki yeri ve geleceğine ilişkin öngörüleri hakkında konuştu.

Tasarım ve Yeni Trendler 

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu’nun (MHGF) düzenlemiş olduğu İstanbul Uluslararası Teksti ve Hazır Giyim Zirvesi’nde, Trend Group Kurucusu Nurhan Keeler, SML Seamiess Yön. Krl. Bşk. Koray Güvenir, ‘Tasarım ve Yeni Trendler’ başlıklı panelde konuya ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

İki gün süren Zirve’ye sektör temsilcilerinin yanı sıra, akademisyen ve öğrenciler de yoğun ilgi gösterdi. 

Devamı..
Habere Git

Habere Git

Türkiye genelinde 30 sektörel ve bölgesel dernek ve bunlara bağlı 9 bin 300 sanayiciyi temsil eden MHGF, uzun yıllardır belli bir aralığa sıkışmış tekstil ve hazır giyim ihracatını bu kapandan kurtarmak amacıyla önemli bir organizasyona imza atıyor. İKÜ ile iş birliğiyle 16-17 Nisan 2019tarihlerinde gerçekleştirilecek İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi'nde sektör temsilcileri, küresel ve ulusal tedarikçiler, akademisyenler, bölgesel kanaat önderlerini bir araya getirecek olan MHGF, 2017 yılında "Anadolu'da Yatırım ve İstihdam Seferberliği" adıyla başlattığı bölgesel çalıştayları da bu zirveye taşıyarak Anadolu'daki üreticiyi dış pazarlarda yeni oyuncu olarak kazandırıp, ihracata yükselen bir ivme, ülke ekonomisine katkı sağlamayı amaçlıyor.

Öztürk, “Üretim, istihdam ve ihracat en önemli başlıklarımız”

Zirve ile ilgili bir değerlendirmede bulunan MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, üretim, istihdam ve ihracatın ülkemizin ve iş dünyamızın en önemli üç başlığı olduğuna dikkat çekerek, “Tekstil ve hazır giyim, bu üç başlığı da bulunduran, Türkiye ihracatının yaklaşık yüzde 20’sini gerçekleştiren, kadın istihdamında öncü, ekonomimiz için stratejik öneme sahip bir sektördür” diye konuştu.  Öztürk sözlerini şöyle sürdürdü:

“İhracata Anadolu’dan yeni ve etkin oyuncular kazandıracağız”

“Hazır giyim son yıllarda doğal kümelenme ile özellikle doğu ve güneydoğu bölgelerimiz başta olmak üzere Anadolu’ya yayılmaktadır. İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi, bu üreticilerimizin kendi aralarında bir iş ağı oluşturup, birbirlerini tamamlamalarına, diğer yandan da uzun süredir belli aralıkta tıkanan ihracatımızın yeni ve etkin oyuncularla bir atılım yapmasına zemin hazırlayacaktır. Bu önemli organizasyon, iş dünyası, küresel gruplar ve Türkiye’nin marka değeri yüksek ve bölgede hakim olan zincir mağazalarının tedarik bölümlerinin de bir arada olduğu, üniversite-sanayi işbirliğini kapsıyor.”

Gençleri iş dünyasına hazırlayan kurumların sektörle birlikte hareket etmesi ve iç içe olması, teori ile pratiğin bir araya getirilmesi amacıyla organizasyonu özellikle bir üniversitede düzenlediklerini belirten Öztürk, zirvenin kamu, sektörel sivil toplum kuruluşları, üye sanayiciler, tedarikçiler, akademisyenler ve çözüm ortaklarını buluşturacağını ifade etti.

26 bölgesel ve 3 sektörel olmak üzere 29 federasyon, 244 dernek, 25 bini aşkın iş insanı ile 40 bini aşkın şirketi temsil eden Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu'nun (TÜRKONFED)en büyük üyesi olan MHGF, bu büyük yapının gücünü de İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi’ne taşıyor. 

İş dünyasının liderleri açılış programında

İki gün boyunca küresel rekabet, pazarlara erişim, sürdürülebilirlik, kalite, yenilikçilik, tasarım, otomasyon, e-ticaret ve dijitalleşme gibi sektörün en önemli konu başlıklarının ele alınacağı zirvenin 16 Nisan 2019 Salı günü yapılacak ve T.C. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın da davetli olduğu açılış programında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, TÜRKONFED Başkanı Orhan Turan, TÜSİAD Başkanı Simone Kaslowski de birer konuşma yapacak. 

Program için: http://thg-zirve.com/Content.aspx?id=729

Kayıt için: http://thg-zirve.com/Content.aspx?id=708

 

 

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF):

Türkiye’nin istihdamında, üretiminde ve ihracatında öncü sektörleri olan tekstil, hazır giyim, moda, deri, deri konfeksiyon ve ayakkabıda, sektörel ve bölgesel dernekleri temsil eden ve alanında ülkedeki tek üst çatı kuruluşu olan Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF), 2007 yılında 11 derneğin bir araya gelmesiyle kuruldu. Bugün itibariyle Türkiye genelinden 30 sektörel ve bölgesel dernek, 9 bin 300’ün üzerinde üye firmayı temsil eden MHGF, Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) çatısı altında yer alan en fazla üye derneğe sahip Federasyondur.

 

Bilgi için:

Abbas Baysal Özpınar / MHGF Kurumsal İletişim Yöneticisi

0546 231 5 885 / a.ozpinar@mhgf.org.trmhgf@mhgf.org.trwww.mhgf.org.tr

Devamı..
IFEXPO IS AT TÜYAP AGAIN WITH ITS UPDATED SCOPE!

IFEXPO IS AT TÜYAP AGAIN WITH ITS UPDATED SCOPE!

With the goal of bringing together a wide selection of products including outerwear, underwear, fabrics, subsidiary industry and accessories, shoes and leather with purchasing teams of global ready-to-wear clothing brands and chain stores, the fair also aims to increase Turkey's exports. 

The Target is to Create New Markets and New Exporters

Organized with the intention of finding new markets for Turkey as a global supply center and to create exporters, it is believed that the IFEXPO Fair will fill the large gap in the ready-to-wear industry of Turkey, the 7th biggest ready-to-wear clothing supplier in the world.

Manufacturers from all around Turkey are at this Fair

The IFEXPO 14th Istanbul International Outerwear, Tricot, Lingerie, Hosiery, Denim, Sportswear, Evening Gowns, Woven Fabrics, Knitted Fabrics, Technical Fabrics, Apparel Subsidiary Industry and Accessories Fair is organized with the participation of ready-to-wear clothing companies throughout Turkey. In addition to increasing Turkey’s ready-to-wear clothing exports, the fair also aims to introduce new players of the industry to the world.

In this era where the purchasing trends of the industry are changing, where proximity to the market has become the most important factor, Turkey, with its production capacity, high quality and quick delivery, has the potential to become a supply center for global brands, especially those based in Europe. The IFEXPO Fair continues to book stands for the companies that want to benefit from this potential and get into international markets.If you wish to participate in the IFEXPO Fair with a stand, please contact our project team at http://ifexpo.com/en/show-team

Devamı..
İFEXPO FUARI YENİLENEN KAPSAMIYLA YENİDEN TÜYAP’TA!

İFEXPO FUARI YENİLENEN KAPSAMIYLA YENİDEN TÜYAP’TA!

Dış giyimden iç giyime, kumaştan yan sanayi ve aksesuara, ayakkabıdan deriye kadar uzanan geniş ürün yelpazesini global hazır giyim markaları ve zincir mağazaların satın alma yetkilileri ile buluşturma amacıyla yola çıkılan fuar, ülke ihracatına da ivme kazandırmayı amaçlıyor.

Hedef; Yeni Pazarlar ve Yeni İhracatçı Kurumlar Yaratmak

Türkiye’nin küresel tedarik merkezi olarak yeni pazarlar bulmak ve ihracatçı kurumlar yaratmak amacı ile düzenlenen İfexpo Fuarı’nın, dünyanın 7.büyük hazır giyim tedarikçisi Türkiye’nin hazır giyimdeki büyük boşluğunu dolduracağına inanılıyor.

Türkiye’nin Dört Bir Yanından Üreticiler Bu Fuarda

İfexpo- 14. Uluslararası İstanbul Dış Giyim, Triko, İç Giyim, Çorap, Denim, Spor Giyim, Abiye Giyim, Dokuma, Örme ve Teknik Kumaşlar, Konfeksiyon Yan Sanayi ve Aksesuarları Fuarı, Türkiye’nin dört bir yanındaki hazır giyim firmalarının katılımı ile gerçekleştiriliyor. Fuar, ülkemiz hazır giyim ihracatına ivme kazandırmanın yanında, sektördeki yeni oyuncuları dünyaya tanıtmayı hedefliyor.

Sektörün satın alma eğilimlerinin değiştiği , pazara yakınlığın en önemli kriter haline geldiği dönemde, üretim kapasitesi, kalite ve hızlı teslim gibi özellikleriyle Türkiye, özellikle Avrupa merkezli global markalar için tedarik merkezi olma potansiyeli taşıyor. İfexpo Fuarı, bu potansiyeli değerlendirmek ve uluslararası pazarlara açılmak isteyen firmalara stant rezervasyonlarını yapmaya devam ediyor. Sizler de İfexpo Fuarı’na stantlı katılım sağlamak istiyorsanız proje ekibimizle irtibata geçebilirsiniz.http://ifexpo.com/fuar-proje-ekibi

Devamı..