Habere Git

Habere Git

Türkiye genelinde 30 sektörel ve bölgesel dernek ve bunlara bağlı 9 bin 300 sanayiciyi temsil eden MHGF, uzun yıllardır belli bir aralığa sıkışmış tekstil ve hazır giyim ihracatını bu kapandan kurtarmak amacıyla önemli bir organizasyona imza atıyor. İKÜ ile iş birliğiyle 16-17 Nisan 2019tarihlerinde gerçekleştirilecek İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi'nde sektör temsilcileri, küresel ve ulusal tedarikçiler, akademisyenler, bölgesel kanaat önderlerini bir araya getirecek olan MHGF, 2017 yılında "Anadolu'da Yatırım ve İstihdam Seferberliği" adıyla başlattığı bölgesel çalıştayları da bu zirveye taşıyarak Anadolu'daki üreticiyi dış pazarlarda yeni oyuncu olarak kazandırıp, ihracata yükselen bir ivme, ülke ekonomisine katkı sağlamayı amaçlıyor.

Öztürk, “Üretim, istihdam ve ihracat en önemli başlıklarımız”

Zirve ile ilgili bir değerlendirmede bulunan MHGF Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, üretim, istihdam ve ihracatın ülkemizin ve iş dünyamızın en önemli üç başlığı olduğuna dikkat çekerek, “Tekstil ve hazır giyim, bu üç başlığı da bulunduran, Türkiye ihracatının yaklaşık yüzde 20’sini gerçekleştiren, kadın istihdamında öncü, ekonomimiz için stratejik öneme sahip bir sektördür” diye konuştu.  Öztürk sözlerini şöyle sürdürdü:

“İhracata Anadolu’dan yeni ve etkin oyuncular kazandıracağız”

“Hazır giyim son yıllarda doğal kümelenme ile özellikle doğu ve güneydoğu bölgelerimiz başta olmak üzere Anadolu’ya yayılmaktadır. İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi, bu üreticilerimizin kendi aralarında bir iş ağı oluşturup, birbirlerini tamamlamalarına, diğer yandan da uzun süredir belli aralıkta tıkanan ihracatımızın yeni ve etkin oyuncularla bir atılım yapmasına zemin hazırlayacaktır. Bu önemli organizasyon, iş dünyası, küresel gruplar ve Türkiye’nin marka değeri yüksek ve bölgede hakim olan zincir mağazalarının tedarik bölümlerinin de bir arada olduğu, üniversite-sanayi işbirliğini kapsıyor.”

Gençleri iş dünyasına hazırlayan kurumların sektörle birlikte hareket etmesi ve iç içe olması, teori ile pratiğin bir araya getirilmesi amacıyla organizasyonu özellikle bir üniversitede düzenlediklerini belirten Öztürk, zirvenin kamu, sektörel sivil toplum kuruluşları, üye sanayiciler, tedarikçiler, akademisyenler ve çözüm ortaklarını buluşturacağını ifade etti.

26 bölgesel ve 3 sektörel olmak üzere 29 federasyon, 244 dernek, 25 bini aşkın iş insanı ile 40 bini aşkın şirketi temsil eden Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu'nun (TÜRKONFED)en büyük üyesi olan MHGF, bu büyük yapının gücünü de İstanbul Uluslararası Tekstil ve Hazır Giyim Zirvesi’ne taşıyor. 

İş dünyasının liderleri açılış programında

İki gün boyunca küresel rekabet, pazarlara erişim, sürdürülebilirlik, kalite, yenilikçilik, tasarım, otomasyon, e-ticaret ve dijitalleşme gibi sektörün en önemli konu başlıklarının ele alınacağı zirvenin 16 Nisan 2019 Salı günü yapılacak ve T.C. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın da davetli olduğu açılış programında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, TÜRKONFED Başkanı Orhan Turan, TÜSİAD Başkanı Simone Kaslowski de birer konuşma yapacak. 

Program için: http://thg-zirve.com/Content.aspx?id=729

Kayıt için: http://thg-zirve.com/Content.aspx?id=708

 

 

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF):

Türkiye’nin istihdamında, üretiminde ve ihracatında öncü sektörleri olan tekstil, hazır giyim, moda, deri, deri konfeksiyon ve ayakkabıda, sektörel ve bölgesel dernekleri temsil eden ve alanında ülkedeki tek üst çatı kuruluşu olan Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF), 2007 yılında 11 derneğin bir araya gelmesiyle kuruldu. Bugün itibariyle Türkiye genelinden 30 sektörel ve bölgesel dernek, 9 bin 300’ün üzerinde üye firmayı temsil eden MHGF, Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) çatısı altında yer alan en fazla üye derneğe sahip Federasyondur.

 

Bilgi için:

Abbas Baysal Özpınar / MHGF Kurumsal İletişim Yöneticisi

0546 231 5 885 / a.ozpinar@mhgf.org.trmhgf@mhgf.org.trwww.mhgf.org.tr

Devamı..
IFEXPO IS AT TÜYAP AGAIN WITH ITS UPDATED SCOPE!

IFEXPO IS AT TÜYAP AGAIN WITH ITS UPDATED SCOPE!

With the goal of bringing together a wide selection of products including outerwear, underwear, fabrics, subsidiary industry and accessories, shoes and leather with purchasing teams of global ready-to-wear clothing brands and chain stores, the fair also aims to increase Turkey's exports. 

The Target is to Create New Markets and New Exporters

Organized with the intention of finding new markets for Turkey as a global supply center and to create exporters, it is believed that the IFEXPO Fair will fill the large gap in the ready-to-wear industry of Turkey, the 7th biggest ready-to-wear clothing supplier in the world.

Manufacturers from all around Turkey are at this Fair

The IFEXPO 14th Istanbul International Outerwear, Tricot, Lingerie, Hosiery, Denim, Sportswear, Evening Gowns, Woven Fabrics, Knitted Fabrics, Technical Fabrics, Apparel Subsidiary Industry and Accessories Fair is organized with the participation of ready-to-wear clothing companies throughout Turkey. In addition to increasing Turkey’s ready-to-wear clothing exports, the fair also aims to introduce new players of the industry to the world.

In this era where the purchasing trends of the industry are changing, where proximity to the market has become the most important factor, Turkey, with its production capacity, high quality and quick delivery, has the potential to become a supply center for global brands, especially those based in Europe. The IFEXPO Fair continues to book stands for the companies that want to benefit from this potential and get into international markets.If you wish to participate in the IFEXPO Fair with a stand, please contact our project team at http://ifexpo.com/en/show-team

Devamı..
İFEXPO FUARI YENİLENEN KAPSAMIYLA YENİDEN TÜYAP’TA!

İFEXPO FUARI YENİLENEN KAPSAMIYLA YENİDEN TÜYAP’TA!

Dış giyimden iç giyime, kumaştan yan sanayi ve aksesuara, ayakkabıdan deriye kadar uzanan geniş ürün yelpazesini global hazır giyim markaları ve zincir mağazaların satın alma yetkilileri ile buluşturma amacıyla yola çıkılan fuar, ülke ihracatına da ivme kazandırmayı amaçlıyor.

Hedef; Yeni Pazarlar ve Yeni İhracatçı Kurumlar Yaratmak

Türkiye’nin küresel tedarik merkezi olarak yeni pazarlar bulmak ve ihracatçı kurumlar yaratmak amacı ile düzenlenen İfexpo Fuarı’nın, dünyanın 7.büyük hazır giyim tedarikçisi Türkiye’nin hazır giyimdeki büyük boşluğunu dolduracağına inanılıyor.

Türkiye’nin Dört Bir Yanından Üreticiler Bu Fuarda

İfexpo- 14. Uluslararası İstanbul Dış Giyim, Triko, İç Giyim, Çorap, Denim, Spor Giyim, Abiye Giyim, Dokuma, Örme ve Teknik Kumaşlar, Konfeksiyon Yan Sanayi ve Aksesuarları Fuarı, Türkiye’nin dört bir yanındaki hazır giyim firmalarının katılımı ile gerçekleştiriliyor. Fuar, ülkemiz hazır giyim ihracatına ivme kazandırmanın yanında, sektördeki yeni oyuncuları dünyaya tanıtmayı hedefliyor.

Sektörün satın alma eğilimlerinin değiştiği , pazara yakınlığın en önemli kriter haline geldiği dönemde, üretim kapasitesi, kalite ve hızlı teslim gibi özellikleriyle Türkiye, özellikle Avrupa merkezli global markalar için tedarik merkezi olma potansiyeli taşıyor. İfexpo Fuarı, bu potansiyeli değerlendirmek ve uluslararası pazarlara açılmak isteyen firmalara stant rezervasyonlarını yapmaya devam ediyor. Sizler de İfexpo Fuarı’na stantlı katılım sağlamak istiyorsanız proje ekibimizle irtibata geçebilirsiniz.http://ifexpo.com/fuar-proje-ekibi

Devamı..
İFEXPO Fuarı’nın Anadolu tanıtımı Diyarbakır’dan başladı

İFEXPO Fuarı’nın Anadolu tanıtımı Diyarbakır’dan başladı

Dünyanın 7. Büyük hazır giyim üreticisi Türkiye’nin tüm branşları içeren karma hazır giyim fuarı eksikliğini gidermek ve Anadolu’dan yeni ihracatçı firmaları kazandırarak, sektörün ihracatını artırmak amacıyla 10-13 Temmuz 2019 tarihleri arasında TÜYAP ile işbirliğinde İFEXPO Fuarı düzenleniyor. Sektöre önemli katkı sağlaması beklenen İFEXPO Hazır Giyim Fuarı’nın Anadolu’daki ilk tanıtım toplantısı GÜNTİAD’ın ev sahipliği, Karacadağ Kalkınma Ajansı’nın katkılarıyla Diyarbakır’da gerçekleşti.

 

“Fuarlar pazarlamanın en önemli vitrinidir”
Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) Başkanı Hüseyin Öztürk toplantıda yaptığı konuşmaya Anadolu’da yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi vererek başladı. Türkiye’nin doğusu ile batısını buluşturduklarını belirten Öztürk, Adıyaman, Şanlıurfa, Iğdır, Van ve Mardin’de bu kapsamda gerçekleştirilen etkinlikler hakkında bilgi verdi. Pazarlamada en önemli vitrinin fuarlar olduğuna dikkat çeken MHGF Başkanı, “Dünyada hazır giyimde 7. Büyük üretici olan Türkiye’nin küresel pastadan aldığı pay yalnızca yüzde 3,4. İhracatı artıracaksak yeni oyuncuların sayısını artırmamız gerekiyor. Bunun da yolu Anadolu’dur” diye konuştu. Anadolu’da yatırımların desteklenmesi gerektiğini vurgulayan Öztürk, hazır giyimin en düşük yatırım maliyeti ile en fazla istihdam sağlayan sektör olduğuna dikkat çekti ve “Üreten her bölgeyi desteklememiz, desteklediğimiz her üreticiyi de ihracata zorlamamız, ihracatçı sayısını artırmamız gerek” dedi. İFEXPO Fuarı’nın tanıtımını Diyarbakır’dan başlatmalarının hem bölge, hem sektör açısından anlamlı olduğunu belirten Öztürk, yereldeki ticaret ve sanayi odaları, KOBGEB ve kalkınma ajansı gibi kuruluşların desteklerinin önemli olduğunu kaydetti.

 

“Ortadoğu’ya yakın ve yerelde güçlüyüz” 

Novotel Diyarbakır’daki toplantının açılış konuşmasını yapan GÜNTİAD Başkanı İhsan Uğurlu, İstanbul’da ya da başka yerlerde fuara katılmanın dışında Diyarbakır’da da hazır giyim fuarı yapmak istediklerini söyleyerek, hem Ortadoğu’ya yakın olduklarını, hem de yerelde de güçlü olduklarını belirtti. 

 

“Diyarbakır pamuk kenti”

Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Odabaşı, OSB hakkında bilgi verdikten sonra Diyarbakır’ın pamuk kenti olduğunu ama buna rağmen henüz tekstil kenti olamadığını ifade ederek, bu sektörün artı değere dönüştürülerek Diyarbakır’a verilmesi gerektiğini belirtti.

 

“Şehirlerin ruhuna uygun sektörler seçilmeli”

DTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaya, kentlerin gelişimi için sanayinin önemli olduğunu ama bu sektörlerin de şehirlerin ruhuna uygun olarak seçilmesi gerektiğini ifade ederek, aksi takdirde seçilen yanlış sektörün daha sonra sıkıntılar doğurabileceğini belirtti. Kaya, her şehrin farklı bir sektör önceliği olduğunu, Diyarbakır’ın birçok sektöre açık olduğunu vurguladı.


Kaya, Diyarbakır’da kamu kuruluşları ve STK’larla ortak bir aklın oluştuğu, birlikte işlerin yapıldığını söyleyerek tekstil alanında da DTSO’nun her türlü katkıyı yapmaya hazır olduğunu belirtti. Kaya, oluşturulan Tekstil OSB’nin doluluk oranın istedikleri seviyeye geldiğini, bunda paydaşlarının emeklerinin olduğunu ifade etti. Kaya, son olarak Diyarbakır’ı fuar üssü yapmak istediklerinin altını çizdi.

 

İFEXPO tanıtımı nedeniyle Diyarbakır’a gelen MHGF Heyeti, OSB’de tekstil ve hazır giyim firmalarında incelemelerde de bulundu. 

Devamı..